Основни циљеви основног образовања и васпитања јесу:
Веронаука –Милош Војиновић/ наставник верске наставе
Грађанско васпитање –Мирјана Јованчић професор српског језика и књижевности, Милена Ђенадић професор разредне наставе, Милена Топаловић професор биологије.
Слободне наставне активности и изабрани избoрни предмети:
Вежбањем до здравља–
Предузетништво- Милка Ћериман
- обезбеђивање добробити и подршка целовитом развоју ученика;
- обезбеђивање подстицајног и безбедног окружења за целовити развој ученика, развијање ненасилног понашања и успостављање нулте толеранције према насиљу;
- свеобухватна укљученост ученика у систем образовања и васпитања;
- развијање и практиковање здравих животних стилова, свести о важности сопственог здравља и безбедности, потребе неговања и развоја физичких способности;
- развијање свести о значају одрживог развоја, заштите и очувања природе и животне средине и еколошке етике, заштите и добробити животиња;
- континуирано унапређивање квалитета процеса и исхода образовања и васпитања заснованог на провереним научним сазнањима и образовној пракси;
- развијање компетенција за сналажење и активно учешће у савременом друштву које се мења;
- пун интелектуални, емоционални, социјални, морални и физички развој сваког ученика, у складу са његовим узрастом, развојним потребама и интересовањима;
- развијање кључних компетенција за целоживотно учење и међупредметних
- развој свести о себи, стваралачких способности, критичког мишљења, мотивације за учење, способности за тимски рад, способности самовредновања, самоиницијативе и изражавања свог мишљења;
- оспособљавање за доношење ваљаних одлука о избору даљег образовања и
- развијање осећања солидарности, разумевања и конструктивне сарадње са другима и неговање другарства и пријатељства; 13) развијање позитивних људских вредности;
- развијање компентенција за разумевање и поштовање права детета, људских права, грађанских слобода и способности за живот у демократски уређеном и праведном друштву;
- развој и поштовање расне, националне, културне, језичке, верске, родне, полне и узрасне равноправности, толеранције и уважавање различитости;
- развијање личног и националног идентитета, развијање свести и осећања припадности Републици Србији, поштовање и неговање српског језика и матерњег језика, традиције и културе српског народа и националних мањина, развијање
- повећање ефикасности употребе свих ресурса образовања и васпитања, завршавање образовања и васпитања у предвиђеном року са минималним продужетком трајања и смањеним напуштањем школовања;
- повећање ефикасности образовања и васпитања и унапређивање образовног нивоа становништва Републике Србије као државе засноване на знању.
- да ће се организација образовно-васпитног рада у свим одељењима остваривати као полудневна настава, са одељењима која се не деле на групе јер је број ученика до 15 ученика. Тако је у издвојеном одељењу Опањљеник, где се одељење другог разреда не
- да је праћењем и анализом рада и резултата рада у протеклој години уочено да нека питања из живота и рада школе треба успешније остваривати, као што су: предузимање мера да се расположива дигитална наставна средства користе у настави; планирани угледни часови нису реализовани у складу са годишњим планирањем наставника ; да се разматрају искуства у вези са непосредним радом одељенских старешина са ученицима; боља сарадња са родитељима појединих ученика који имају проблема у школи; боља организација слободног времена, благовременије реаговање на све проблеме; рад стручних актива на вишим нивоу организације и садржаја рада.
- да ће ове школске године имати 7 одељења од I до VIII разреда од којих ће 1 имати наставу у издвојеним одељењима
- објект школе, матичну школу у Кушићима, похађаће 6 одељења у првој смени од I до VIII разреда.
- да ће се настава руског језика изучавати од V до VIII разреда са по 2 часа недељно;
- да ће се од I до VIII разреда остваривати верска настава и грађанско васпитање; – да ће се од V до VIII разреда остваривати изборни програми за предмете:
ИЗБОРНИ ОБАВЕЗНИ ПРЕДМЕТИ 1.-4. РАЗРЕД
ВЕРСКА НАСТАВА
ДИГИТАЛНИ СВЕТ
СЛОБОДНЕ НАСТАВНЕ АКТИВНОСТИ
ЛИКОВНА СЕКЦИЈА 1.-3.РАЗРЕД
ДРАМСКО- РЕЦИТАТОРСКА СЕКЦИЈА 4.РАЗРЕД
ИЗБОРНИ НАСТАВНИ ПРЕДМЕТИ 5.РАЗРЕД |
ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ |
ДРУГИ СТРАНИ ЈЕЗИК-РУСКИ ЈЕЗИК |
|
СЛОБОДНЕ НАСТАВНЕ АКТИВНОСТИ |
ВЕЖБАЊЕМ ДО ЗДРАВЉА |
ИЗБОРНИ НАСТАВНИ ПРЕДМЕТИ 6. РАЗРЕД |
ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ |
ДРУГИ СТРАНИ ЈЕЗИК-РУСКИ ЈЕЗИК |
|
СЛОБОДНЕ НАСТАВНЕ АКТИВНОСТИ 6.РАЗРЕД |
ВЕЖБАЊЕМ ДО ЗДРАВЉА |
ИЗБОРНИ НАСТАВНИ ПРЕДМЕТИ 7.РАЗРЕД |
ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ |
ДРУГИ СТРАНИ ЈЕЗИК-РУСКИ ЈЕЗИК |
|
СЛОБОДНЕ НАСТАВНЕ АКТИВНОСТИ 7.РАЗРЕД |
ПРЕДУЗЕТНИШТВО |
ИЗБОРНИ НАСТАВНИ ПРЕДМЕТИ 8.РАЗРЕД |
ГРАЂАНСКО ВАСПИТАЊЕ |
ДРУГИ СТРАНИ ЈЕЗИК-РУСКИ ЈЕЗИК |
|
СЛОБОДНЕ НАСТАВНЕ АКТИВНОСТИ 8.РАЗРЕД |
ПРЕДУЗЕТНИШТВО |
- да се очекује одржање остварених, али и побољшање резултата на такмичењима у школи и ван ње;
- да се настави са мотивисањем ученика да у што ранијем узрасту учествују на такмичењима,;
- да је потребна организована и континуирана подршка ученицима VIII разреда ради постизања добрих резултата на завршном испиту;
- да постоје велике могућности укључивања родитеља у остваривање одређених програмских садржаја и других захтева, а што се показало и у протеклој школској години;
- да ће однос наставника према припремању и остваривању програма бити на планираном нивоу (израда оперативних планова и припрема за час у електронској форми);
- да стручно усавршавање наставника гарантује још бољи рад на остваривању задатака на реализацији наставних садржаја;
- да се на пословима и радним задацима наставног особља налазе стручна лица која имају воље, енергије и жеље да афирмишу свој рад и рад школе у целини